• Абед Махфуз показа в София, най-новата си колекция пролет-лято 2017

        Топ новини 20 юни 2017

        Вдъхновен от различните цветове на пролетта, бялата ружа, златните блестящи звезди, създава тази колоритна колекция. Цветовете на роклите преминават през златистобежовата гама към жълто и оранжево, преливащи се в светло розово, зелена мента, бебешко синьо и черно в гладка и деликатна хармония.

        Дизайнерът показва, чрез моделите си красотата на жената, като набляга на раменете и части от тялото й, покрити само с лек шифон. Използва различни комбинации от цветове, дантела, муселин, перли, кристали и пайети. Роклите на Махфуз са украсени с бродерия, особено в областите на гърдите и талията, което им придава повече чар и привлекателност.

        Изборът на Махфуз да покаже колекцията си в София на Балканската Седмицата на модата е вдъхновен от този град, също така пълен с цветове и отговарящ на българския стил за красота и нежност.

        Събитието е едно от достойнствата на града. Тук бяха представени нови идеи и концепции за мода от различни места с различни икономически системи и всяка една от тях успя да отговари на тенденциите и вкуса на различните колекции, които превърнаха това събитие в огромен и забележителен успех.

        В колекцията пролет-лято 2017 на Махфуз, виждаме в проектите му желание да се открие една пъстра картина. Роклите и цветовете не се появяват на случаен принцип, те са представени последователно, като поредица от цветове. Ливанският дизайнер започва от бежово и достига до златно, като представя почти 10 дизайна на този цвятови нюанс. Той използва бродирани материи и богати на детайли гарнитури. Късите и дългите рокли са създадени със стил и специална техниката на проектиране на тъканите под формата на роза, като по този начин придава по-женствен вид на моделите и налага усещане за самочувствие и дързост.

        От бежово, той преминава през колоритния и силен цвят на  портокала. Моделите са проектирани така, че да подчертават чертите на тялото на жената. Роклите са без ръкави, някои от тях са с голи рамене, а  използването на много мек шифон в някои модели ги прави да изглеждат пухкави, като разперени пера на паун.

        Махфуз използва съвместяването на тъканите и прави прехода на цветовете, от зелен към сребърен и розов да изглеждат, като преливащи се тонове – външния слой на роклята е зелен, а вътрешния е бежов шифон. Тяхното припокриване и сливане подчертава цветовете по различен начин и правят роклята да изглежда артистична.

        Що се отнася до изрязаните елементи в моделите, той разчита на дискретните елементи, които показват детайли от тялото. Представя ни елегантен бродиран гащеризон, подходящ за вечерни поводи, като добавя на гърба фини материи подобни на дизайна на роклята.

        Абед Махфуз залага на много бродерии в роклите си, които придават блясък, особено в горната част на дрехата, където бродерията от гърдите до кръста, създава един баланс между правилната форма на роклята в горната част и гладкостта на платове във вътрешната част. Той набляга на стила на отворените деколтета, особено на тези във формата на сърце, които присъстват изключително много в колекцията му и показват женствен дизайн.

        Дизайнът в колекцията му се характеризира с цветовете на лятото: жълто, оранжево, светло розово, светло зелено, светло синьо. Всяка дама обича светлите, нежни и меки цветове, като избира подходящите за себе си.

        Въпреки, че Haute Couture се свързва с дълги рокли, Махфуз предлага и къси рокли в колекцията си. Разкроените и пъстри рокли ни напомнят за модата от 70-те години. В някои от късите модели е заложено на несиметричната дължина, като дължината от предната към задната част се увеличава. Акцент са бродираните ръкави.

        Махфуз налага при дългите вечерни рокли дълбоката цепка, но също така лансира и някои от най-късите рокли. Материите са от лек муселин, бродирани и украсени с дантела. Класическите черни, изчистени рокли отново присъстват, а булчинските са достатъчно иновативни и уникални за тези, които обичат екзотичните рокли.

         

         

         

         

        Статията подготви: Анна Декова

        Фотографии: Alex Manchev

      Няма открити резултати
      Няма открити резултати