• Всичко, което трябва да знаем за Kylie Cosmetics

        Грим категория 06 май 2017

        Февруари, 2014-та. Най-малката сестра от линията Кардашиан-Дженър – Кайли – се превръща не само в телевизионна, но и в интернет звезда, след като качва снимка, на чиято устните и значително са променили големината и формата си. Започват най-различни спекулации за операции и наличието на хирургическа намеса, но 16-годишната холивудска тийнейджърка категорично отрича слуховете и поддържа теорията, че е усвоила нови техники за нанасяне на червило. След още няколко месеца Кайли Дженър е почти неознаваема – очевидно е, че устните и не са естествени. Всички членове на семейството мълчат и това дава повод на медиите в Щатите да не спират да търсят начин да стигнат до истината, като не оставят младата Дженър намира. Сам по себе си фактът, че младото момиче (дори дете) се е подложило на козметична процедура не е шоков, като се има предвид произхода и най-вече семейството и. След намесата на по-голямата сестра на Кайли – Клои, вече 17-годишна, младата Дженър признава, че има временни импланти в устните, но не съжалява за наличието им. Така тя продължава да уголемява устните си още и още, предизвиква дори стартирането на онлайн предизвикателсвто – ‘The Kylie lip challenge’ – в което хора от цял свят изпробват най-различни методи да уголемят устните си, за да приличат на риалити звездата. Така Кайли Дженър и устните и се превръщат в световен хит, създавайки поредния „модел“ на подражание, който да отговаря на съвременните критерии за красота. 

        По средата на 2015-та година Дженър стига до заключението, че истинският „бум“, който е създала, всъщност може да доведе до голяма печалба. Използвайки името си и известността на семейството си, Кайли обявява, че започва работа по проект, който е от изключителна важност за всички нейни почитатели и любители на макиажа. През октомври същата година на американският пазар излизат 3 комплекта червила под името ‘Kilye Lip Kits’ на цена от 29 щатски долара. Всеки комплект съдържа матово червило в телесен нюанс и молив за устни, които обещават да преобразят устните и да ги накарат да изглеждат точно като тези на Дженър. Червилата се разпродават за рекордните 30 секунди и се превръщат в тотален хит сред американските почитатели на грима, а цялата какофония донася още допълнително слава на младата звезда. Така в края на 2015-та след забележителния си успех Дженър обявява стартирането на собствена компания за грим – ‘Kylie Cosmetic’ със седалище Лос Анджелис, Калифорния. За отрицателно време Кайли Дженър създава собствена лаборатория, наема няколко стотин души персонал, грим специалисти и козметични експерти, които започват да разработват за нея формули и грим продукти.  В първите месеци на 2016-та резултатът от съвместната работа е факт и компанията пуска още няколко цветове матови червила на същата цена. През август 2016-та Дженър може да се похвали с производството на повече от 15 нюанса матови червила и гланцове за устни, които се продават вече и в световен мащаб. Компанията държи добро реноме и заради факта, че продуктите не се тестват върху животни и са напълно безвредни за здравето.

        Същия месец Дженър обявява разширение в продуктовото си производство и започва работа върху палитра сенки, очна линия, кремообразни сенки и моливи за очи. Освен това, компанията пуска на пазара и нов вид червила – металически, които отново се превръщат в абсолютен хит. До края на 2016-та Кайли Дженър има зад гърба си над 30 вида червила – матови, металически и гланцове за устни, 3 палитри за очи, 4 вида очни линии, собствен комплект четки за очи и няколко разновидности на кремообразни сенки. Световните продажби на продуктите носят на Дженър печалба от над 9 милиона щатски долара само за една година, а списание ‘Forbes’ отрежда звездата като една от най-влиятелните личности в световен мащаб под двадесет годишна възраст. 

        Продуктите от ‘Kylie Cosmetics’ получават и много критика, както от клиентите, така и от множество бюти гурута и експерти в интернет. Повечето от тях твърдят, че формулите, използвани за създаването на продуктите не са нищо особено, и че всъщност хората плащат за името, а не за качеството. Специалистите правят специални проучвания и сравняват формулата на Дженър с тази на сравнително евтина, но известна с доброто си качество американска козметична компания – ‘Colourpop’ и за изненада на всички се констатира невероятна прилика между консистенциите. Започва истинска борба между Дженър, от една страна,  и Colourpop, от друга. Изумителната е и разликата в цените на двете компании – матово червило на ‘Kylie Cosmetics’ се предлага на пазара на цена от 29 долара в комбинация с молив за устни и 17 долара самостоятелно, а Colourpop продават продуктите си на цената от 6 долара. Шокиращата прилика във формулите на червилата на двете компании навява клиентите на идеята, че младата Дженър всъщност ползва незаконно продуктова разработка на друга компания в своя опаковка и я продава за почти тройно по-висока цена. 

        Скоро след това избухва друг скандал, след като компанията за милиони започва да изпраща продукти за устни със счупени четки и не поема отговорност за нарушената цялост на червилата и гланцовете.  Клиентите нито получават необходимия отговор от страна на Дженър защо са получили негодни за употреба продукти, нито имат възможността да получат обратно парите си. Това изиграва лоша шега за името на компанията и довежда до изключителен спад в нейния рейтинг на фона на другите козметични компании в Щатите. Наблюдава се и спад в качеството на някои партиди сенки за очи, странен фабричен мирис на гримовете, нарушена цялост на опаковките и проблеми с доставката. Така компанията за кратко губи своите водещи позиции на пазара, но Дженър е твърде решена да запази доброто си име и пуска публично съобщение по интернет за всички потребители на компанията, с което се извинява за причиненото неудобство и обещава да работи „много по-здраво“, за да отговори на всички съвременни стандарти на качествената козметика. 

        Бюти експертите в световен мащаб за изключително разнопосочни в оценките си за ‘Kylie Cosmetics’. Повечето от тях са на мнение, че червилата са най-успешният и продукт, а сенките – най-големият провал заради липсата на достатъчно пигментация, трудното има нанасяне и свръхцената им. Една палитра сенки за очи на компанията се продава на минимална цена от 42 долара (което се равнява на приблизително 74 български лева), без да броим таксите за транспорт и доставка. За тази сума клиентите получават девет цвята сенки с матови, перлени и сатенени оттенъци. Проблемът идва не само от недоброто качество на грима, но и от евтино изглеждащата картонена опаковка, както и от липсата на огледало. Бюти гурутата са на мнение, че за такава цена компанията е длъжна да предостави не само огледало, но и опаковка, която да отговаря на претенциите на ‘Kylie Cosmetics’ за престижна марка грим. С пускането на третата палитра сенки – ‘The royal peach palette’ Дженър прави крачка назад, въвежда нова, по-стилна опаковка, вмества огледало, а дори и четка за обща сума от 45 долара, с което посреща очакванията на критиката. Тази палитра сенки е до този момент и най-продаваната на компанията. 

        В началото на 2017-та ‘Kylie Cosmetics’ вече може  да се похвали и с  разработването на продукти за лице. Компанията вече предлага 5 различни вида ружове, както и 6 разновидности на хайлайтъри. Оценките за сега – не особено добри, отново заради недостатъчната пигментация на продуктите. С основание можем да твърдим, че матовите червила си остават най-продаваният и предпочитан продукт на Кайли Дженър, получил най-много положителни отзиви. Очакваме да видим как ще се развие за в бъдеще една компания за милиони, управлявана от деветнадесет годишно момиче, което успя да направи гримовете си желани от всяка една жена в света.    

         

         

        Автор: Денислава Златанова

      Няма открити резултати
      Няма открити резултати