• Vêtements: манията, завладяла света

        Дизайнери категория 10 май 2017

        Списания, телевизии, ревюта, улици, партита, челните позиции за най-актуален бранд в момента. Това са все места, превзети от френският бранд с грузински бекграунд Vêtements. Но какво точно знаем за този моден феномен?

        През 2009г. грузинският дизайнер Demna Gvasalia създава Vêtements. Преди това, той e имал успешна кариера като част от дизайнерския екип на Louis Vuitton и този на Maison Martin Margiela. Само три сезона след създаването на бранда си обаче, печели престижната награда на LVMH’s Young Fashion Designer Prize. Това бързо изстрелва Vêtements нагоре и добива огромна популярност сред всички хора в индустрията и модните последователи. Gvasalia обяснява, че стилит му се състои в стрийтуеър през призмата на котюра, като основната група като фокус на бранда, е тази от причтелският кръг на дизайнера. От 2015 насам, Gvasalia също е и креативен директор на Balenciaga.

        Последните няколко седмици най-обсъжданета тема в он и офлайн пространството е чанта от последната колекция на Demna Gvasalia за Balenciaga. Коментарите по тази тема са, поради поразителното сходство с пазарска чанта на Икеа. Това създаде много забавни коментари и предложения за други артикули, направени от материала на торбичката. Gvasalia успява да създаде шум околко себе си в главната си роля и при Balenciaga, и при Vêtements.

         

        Vêtements се чете като [ветмо] и преведено от френски означава „облекло“ и те представят точно това. Не се ограничават да бъдат в един стил или за една таргет група. По ревютата и кампаниите им можем да видим хора от всякакви възрасти. Създават една нова субкултура с junkie привкус и спомени от 90-те. Издигат същността в култ, пресъздавайки дрехи, които единствената дума, с която можеш да ги опишеш, е „облекло“. Облекло като униформата на куриер от DHL; суитчер, наподобяващ този, който в 7-ми клас е слушал рок и е имал такъв; тениски от туристически дестинации. В колекциите им се включват не само модели, а хорa. Различни социални групи, различен прочит на марката, различно представяне. Може би това е един от ключовете към техния успех. Разнообразие на персонажи на ревютата е нещото, към което всички се стеремят да постигнат, а те се с лекота го правят, благодарение на стилът, който те са изградили.

        Друго характерно е, че Vêtements са изключително скъпи дрехи. Тениската на DHL? Всеки куриер я получава при стъпването си с работа. Цените обаче варират от около 500$. И въпреки това, артикулите им се разпродават светкавично бързо. Това се дължи и на една отлична маркетинг стратегия, в която те са номер едно: колаборациите. Нашумял бранд пуска лимитирана колекция, работейки в екип в друг, също толкова популярен. Carhartt, Levi’s, Canada Goose, Eastpak, Reebok, Alpha Industries, COMME des GARÇONS, Champion, Juicy Couture. Manolo Blahnik, Brioni, Lucchese, Mackintosh, Church’s, Dr. Martens and Kawasaki са имената, с които те работеха само в последните месеци. Един също толкова добър ход, допринесъл за известността на Vêtements.

        По улиците брандът е също толкова актуалнен, колкото по страниците на най-известните списания. Усеща се присъствие на нова субкултура, с характерен меланхоличен привкус и нихилизъм. Унакалното тук е, че под обхвата на това въодушевление, предизвикано от Vêtements, не са само членовете на новата субкултура, но и хора от крайно ексклузивни начини на живот. Разнообразни интерпретации на посланието на бранда са представени в различни ситуации.

        Какво можем да очакваме от тук нататък? Не можем да бъдем сигурни, но едно се знае – всички са в трескаво очакване на предстоящите сезони и нови изненади от Vêtements. В каква посока ще се развие тяхната стратегия и стилът им е въпросът, чийто отговор  всички искат да разберат.

         

         

         

        Автор: Богдана Костова

      Няма открити резултати
      Няма открити резултати